Pranešk apie
korupciją

+370 5 266 33333
pranesk@stt.lt

Pranešk apie
korupciją

(8 5) 266 3333
pranesk@stt.lt

Infocentras

Vaistų rinkos užkulisiai

2017-09-01

LRT laidoje „Specialusis tyrimas" nagrinėjami vaistų rinkos užkulisiai. STT atstovės spaudai Renatos Endružytės komentaras (nuo 17.20 min.) apie tarnybos atliekamą didelės apimties ikiteisminį tyrimą dėl vienos farmacijos kompanijos atstovų ir daugiau nei 30 gydytojų nusikalstamų veikų. Šiame tyrime pareikšta įtarimų daugiau kaip 100 asmenų: gydytojų iš daugiau kaip 30 Lietuvos miestų ir rajonų ir farmacijos įmonės atstovų.

Laida čia: http://bit.ly/2eUii3S

Korupcinėse bylose skirtos bausmės

2017-08-30

STT tirtų korupcinių bylų statistinė analizė apie skirtas baudas fiziniams asmenims 2015–2017 m. I pusmetį parodė, kad per tiriamąjį laikotarpį už sunkius korupcinio pobūdžio nusikaltimus vidutiniškai buvo skiriama 4898 Eur bauda, kas sudaro 17 proc. galimo skirti baudų vidurkio.

2017 m. I pusmetį už sunkius korupcinio pobūdžio nusikaltimus vidutiniškai buvo paskirtos 1,7 karto mažesnės baudos nei už apysunkius nusikaltimus (atitinkamai 3 261 Eur ir 5 559 Eur).

STT apie antikorupcinę aplinką Palangoje

2017-08-10

STT priekaištauja Palangai: Antikorupcijos komisija – pasyvi, nevykdo įstatymo prievolių
Linas JEGELEVIČIUS, 2017 08 10, Palangos tiltas

Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT) Palangai turi rimtų priekaištų: antikorupcinė prevencija vykdoma vangiai, korupcijos rizikų gausu ypač detaliųjų planų ir prekybos leidimų srityse. „Palangos tiltas“ kalbėjosi su STT Klaipėdos valdybos Korupcijos prevencijos poskyrio vadovu Leonu Barišausku.



– Kalbant apie korupciją, kas būdinga pajūrio savivaldybėms, Palangai?


– Analizuojant įvairius korupcijos tyrimų duomenis, pajūrio savivaldybės kažkuo ypatingu neišsiskiria. Nors naujas statybas Palangos kurorte griežtai reglamentuoja net keletas įstatymų ir kitų teisės aktų, tačiau yra ieškoma ir, deja, surandama įvairiausių gudrybių bei bandymų apeiti reikalavimus, o tai jau galima įvardinti rizikingomis korupciniu požiūriu veikomis, nes balansuojama ant teisingumo ir teisėtumo ribos.

Teritorijų planavimas, savivaldybės bendrojo plano ir detaliųjų planų sprendinių, infrastruktūros objektų plėtros projektų įgyvendinimas, vykdant statytojo ir techninės priežiūros funkcijas yra korupciniu požiūriu rizikingos veiklos sritys, nes čia viešieji interesai susipina su statytojų, projektus derinančių, leidimus statyti išduodančių bei kontroliuojančių institucijų interesais.

Taigi, korupcijos rizikos kyla ten, kur susiduria viešieji ir privatūs interesai. Tą gerai iliustruoja, pavyzdžiui, kad ir situacija dėl namų Užkanavės ir Tvenkinių gatvėse Palangoje. Galima priekaištauti Palangos miesto savivaldybei, kurios kompetencijoje yra savivaldybės teritorijų planavimas, bendrojo plano ir detaliųjų planų sprendinių įgyvendinimas, dėl to, kad ji nesiėmė aktyvių ir efektyvių veiksmų, kad būtų pakeisti ar papildyti atitinkami teisės aktai ir, pavyzdžiui, nebeliktų galimybės rekreacinės paskirties sklypus užstatyti gyvenamaisiais namais, nekeičiant žemės paskirties. O šiuo konkrečiu atveju būtent taip ir buvo padaryta.

Teritorijų planavimas, statybų priežiūra gali būti neskaidrūs dėl sudėtingo reglamentavimo ir sudėtingos projektų derinimo tvarkos. Korupcijos rizika čia pasireiškia derinimo ar svarstymo procesuose, tvirtinant detaliųjų planų koncepcijas ir detaliuosius planus, pažeidžiant procedūras reglamentuojančius teisės aktus keičiant sklypo paskirtį, didinant užstatymo lygio aukštingumą, nelegalių statybų įteisinimą, be leidimo ar be projektų vykdomų statybų nenutraukimą ir pan.

Rizikinga korupciniu požiūriu veiklos sritis Palangoje taip pat yra leidimų prekybai, išorinei reklamai išdavimas, ūkinę veiklą vykdančių subjektų (pvz., viešbučių ar nakvynės paslaugas teikiančių asmenų veiklos, maitinimo įstaigų) priežiūra ir panašiai.

Skaityti toliau

Ankstesnis Ankstesnis  1  |2|  3  4  5  Kitas Kitas
geltonai-mėlyna linija