Valstybės saugumui ir gynybai
Sričiai skiriami itin dideli nacionalinio biudžeto asignavimai, kuriais finansuojami projektai ir įsigijimai vykdomi itin greitai. Tai išskirtinė sritis, kurioje viešuosiuose pirkimuose dalyvauja palyginti siauras tiekėjų ar suinteresuotų asmenų ratas, o viešumo lygis dažnai būna mažesnis nei įprasta. Galimos korupcijos atvejais padaroma žala neapsiriboja neracionaliu lėšų panaudojimu – ji gali lemti visuomenės pasitikėjimo gynybos sektoriumi ir strateginių partnerių pasitikėjimo praradimą, o tai jau yra tiesioginė grėsmė nacionaliniam saugumui.
Šioje srityje numatomos didelės investicijos. Planuojama įgyvendinti stambius infrastruktūros projektus, kuriuose dėl jų masto ir specifikos gali dalyvauti tik ribotas tiekėjų ratas. Energetika reikšminga ne tik energetinio saugumo požiūriu, bet ir siekiant sustiprinti ekonominius bei geopolitinius ryšius su Vakarų Europa, taip pat užtikrinti galutinį energetinį nepriklausomumą nuo priešiškų valstybių.
Šiai sričiai taip pat numatomos reikšmingos investicijos. Ji svarbi stiprinant ekonominius ir geopolitinius ryšius su Vakarų Europa. Dalis projektų, priskiriamų susisiekimo sričiai, yra reikšmingi ir nacionalinio saugumo bei priimančiosios šalies paramos požiūriu – jie turi aiškią gynybinę dedamąją.
Ši sritis apima savivaldą, politinių partijų ir rinkimų kampanijų finansavimą. Pradėjo veikti santykinai naujas vietos savivaldos modelis, kuriame kyla daug esminių, praktikoje dar neišbandytų klausimų dėl institucijų tarpusavio santykių ir „stabdžių bei atsvarų“ sistemos veikimo savivaldybių lygmeniu. Plečiami savivaldybių įgaliojimai tokiose korupcijai jautriose srityse kaip teritorijų planavimas, žemėtvarka, biudžetiniai ir finansiniai sprendimai, tačiau kontrolės mechanizmai šiose procedūrose vis dar silpni. Per kasdienes paslaugas tiesiogiai veikiama gyventojų gerovė bei jų suvokimas apie korupcijos paplitimą.
Numatomos didelės investicijos. Tarnyba gauna daug informacijos apie bandymus korupciniu būdu apeiti taršos mažinimo ir kitus aplinkosauginius reikalavimus. Korupcijos prevencijos specialistai nuosekliai teikia kritines pastabas po atliktų rizikos analizių, taip pat dėl teisinio reguliavimo trūkumų. Šios problemos išlieka daugelį metų. Potenciali žala gali būti padaryta sunkiai atkuriamoms vertybėms, tokioms kaip žmonių sveikata ir gamtinė aplinka.
Turimi duomenys rodo, kad padėtis sveikatos srityje gerėja, tačiau iš besikreipiančių asmenų ir kitų šaltinių galima teigti, kad sveikatos apsaugos sritis išlieka jautri korupcijos požiūriu – tiek viešųjų pirkimų bei stambiųjų projektų / investicijų, tiek ir kasdienių sveikatos priežiūros paslaugų gyventojams teikimo aspektais.